11.Photographs - Misc

Theas sweet 18!

03.09.2012 // kl.19:30 // 11.Photographs - Misc // 1 comment

Bildene er tatt a av Linda, med et eller annet Canon-kamera.

Takk for en herlig kveld, folkens! ♥

Lom & Skjåk Adventure

01.09.2012 // kl.11:17 // 11.Photographs - Misc // No comments

Hej allihoppa! da var jeg hjemme igjen fra en meget opplevelsesrik uke i området rundt Joturnheimen. Bussen vår kjørte fra Oslo klokken åtte mandag morgen, og vi var fremme i Lom i to-tre tiden. Vi la fra oss det utstyret vi ikke trengte å ha med opp på fjellet, på Nissegården campingplass, og kjørte bussen videre opp til Raubergstulen.

Fra Raubergstulen gikk vi en bratt tursti opp til et flatere ommråde nærmere Juvasshytta, hvor vi slo opp lavvoene våre. Den varme, solfyllte dagen utviklet seg til å bli iskald med minusgrader, regn og vind om natten. De fleste teltene hadde blåst opp (selv om vi hadde plassert tunge steiner rundt alle - det sier litt om den sterke vinden), og jeg personlig våknet opp utenfor teltet.. Jeg og to av de andre jentene våknet tidlig opp og fikset vårt eget telt og flere av de andre ødelagte teltene på området.

Senere tok vi en hard, lang og kald tur opp til Juvasshytta i det "herlige" været. Da vi kom frem til hytta var alle iskalde og klissvåte, og turguidene sa at vi ikke fikk lov til å gå opp Galdhøpiggen, pga. det dårlige været. Det var tydeligvis det dårligste været de hadde hatt der oppe frem til nå.. Så i stedet for å gå opp Galdhøpiggen, fikk vi ta turen inn i den nye ishula ved Juvass. Det var kjempefint det, altså, men det var trist at vi ikke fikk gått opp Galdhøpiggen når vi først var der.. Da vi gikk ned igjen fra Juvasshytta kom vi frem til at været var så dårlig at vi ikke satset på å sove i telt på samme stedet en natt til. Så da vi kom frem til teltplassen, pakket vi ned teltene og tingene våre, og tok turen ned til Raubersgsstulen igjen. Der ble vi hentet med buss, og kjørt ned til Nissegården igjen. Vi slo opp teltene der og sov ute i litt bedre vær nede i dalen denne gangen.

(Bildene over er selvsagt tatt før godværet forsvant og kulda og mini-stormen dukket opp..)

Dagen etter, altså onsdag, var det tid for rafting. Et av turens mange høydepunkter! Det var så morsomt, det! I tillegg til å rafte (og fryse), hoppet vi fra steiner og ut i strømmen i elva og fra en syv meter høy bro. Kjempegøy!

Etter en utrolig morsom, men også veldig kald dag ved Skjåk Raftingsenter, tok vi turen innom en butikk slik at folk fikk tatt igjen tapet av karbohydrater og sukkertøy, før vi kjørte tilbake til Nissegården og fikk innstallert oss i hyttene. Vi fikk biff stroganoff til middag, og resten av kvelden koste vi oss med kos og kortspill. Det gikk mye i "Boms og President", skal jeg si deg!

Den nest siste dagen var det tid for "Via Ferrata" - En klatretur i Lom. En utrolig fin tur, men også ganske slitsom for noen. Jeg og noen av gutta med høyt konkurranseinnstinkt bestemte oss for å komme oss opp fjellsiden UTEN å bruke vaieren som støtte, altså bare ved å klatre i fjellet. Det var kjempemorro. Og jeg for min del synes turen nedover var verre enn turen oppover. Vi tok en annen vei ned selvfølgelig, en sti, men det var så bratt og glatt. Flere fikk vondt i knær og ankler. Jeg fikk vondt i ryggen, og skled i tillegg og falt så hardt på en stein at jeg har et kraftig blåmerke nedover leggen. Og en annen i klassen var så uhelidig å tråkke over. Men så snille som vi er i klassen, gikk det helt fint. Gutta lagde en båre av pinner, og bar ham ned.

Etter en velfjortjent dusj og middag, fikk vi slappe av resten av kvelden. Det gikk også mye i kortspill den siste kvelden. Men denne gangen var det "Mafia" som var greia. Utrolig morsomt, og veldig koselig. Vi holdt på til langt på natt. Og siste kvelden i hytta fikk jeg endelig dobbeltsengen min i hytta for meg selv, så jeg fikk overnattingsbesøk av Jonathan♥ Det er det som er noe av det koseligste ved å ha kjæresten sin i samme klasse - alle turene vi får sammen. Hihi.

Men, nå er jeg dødssliten, og har fortsatt ikke pakket ut av sekkene mine. Såå, jeg har vel egentlig annet å gjøre enn å sitte her..

Hvordan har din uke vært? Har du gjort noe av det jeg har gjort den siste uken, før?

Bulgaria 2012

12.08.2012 // kl.21:45 // 11.Photographs - Misc // 2 comments

Herlig tur med den herlige jenta mi! ♥

Fly - fly like the wind, fly through the sky, touch the moon

08.08.2012 // kl.00:22 // 11.Photographs - Misc // 1 comment

Nikon d90 + AF NIKKOR  50mm, f/1,4D - redigert i Adobe Photoshop 7.0

Hyttetur, 13.07.2012 - 16.07.2012

05.08.2012 // kl.18:09 // 11.Photographs - Misc // 1 comment

Nikon d90 + AFS NIKKOR  18-200mm, 3.5-5.6 G - redigert i Adobe Photoshop 7.0

Kjempekoselig hyttetur!♥

Roskilde 2012

20.07.2012 // kl.17:57 // 11.Photographs - Misc // 3 comments

Nikon d90 + AF NIKKOR  50mm, f/1,4D / AFS NIKKOR  18-200mm, 3.5-5.6 G - redigert i Adobe Photoshop 7.0

© Oda Bremnes

En helt fantastisk uke! Uforglemmelig! Skal definitivt tilbake ♥

Torvøya, 29.06.2012 - 03.07.2012

17.07.2012 // kl.16:11 // 11.Photographs - Misc // 1 comment

En utrolig koselig start på ferien! Elsker den øya ♥

Endelig var sommeren her!

28.06.2012 // kl.01:52 // 11.Photographs - Misc // No comments

Nikon d90 + AF NIKKOR  50mm, f/1,4D - redigert i Adobe Photoshop 7.0

Utrolig koselig kveld med de søteste jentene!♥

Julen 2011

26.12.2011 // kl.17:24 // 11.Photographs - Misc // 2 comments

Julen er en koselig tid ♥ I hvert fall nå som julegavehandelen er unnagjort og forberedelsene er over, og det eneste som gjenstår er å slappe av, resten av ferien! Hadde en koselig julaften med familien. Vi var hele tolv stykker her hjemme hos oss. Det er så koselig med stoor julefeiring! Masse god julemat (endelig) og fiiine pakker. Jeg fikk ny telefon, btw! HTC Desire ♥ Elsk på den! Og julefrokosten 1. og 2. juledag er alltid like koselig. Disse to dagene er alltid skikkelig familiedager. I går spiste vi frokost klokken tre, så spilte vi "Risk" før vi avsluttet kvelden med tre filmer. Kos! Noe av det samme som skjer idag, egentlig ♥ Masse hjerter i dette juleinnlegget, merker jeg ♥♥ Gleder meg til i morgen, da skal jeg tilbringe dagen med Jonathan. Gleder meg! Var en liten tur innom ham på bursdagen hans og spiste julefrokost. På lørdag altså, på JULAFTEN! Det er så kult at han har bursdag på julaften! Min awesome Jonathan-Jesus ♥ Haha

Hvordan er julen hos dere?

Put on your highest heals before you leave

03.12.2011 // kl.19:28 // 11.Photographs - Misc // 5 comments

What a wonderful weekend

09.10.2011 // kl.23:08 // 11.Photographs - Misc // 3 comments

Vi har spist sunne måltider.

Laget kanelboller.

Gått tur i skogen.

Spist boller, drukket masse kakao, spilt kort, sett film og kost oss hjemme.

Nikon d90 + AF NIKKOR  50mm, f/1,4D - Adobe Photoshop 7.0

Deilig avslutning på en fin høstferie! Hvordan har din helg vært?

Paintings ain't real.. Or?

12.09.2011 // kl.20:36 // 11.Photographs - Misc // No comments

Overnatting med Henriette

16.08.2011 // kl.23:14 // 11.Photographs - Misc // 1 comment

Det var utrolig koselig å være med Henriette igjen! ♥ Det var så sinnsykt lenge siden!

Vi leide to filmer og kjøpte inn godis, og gjorde ikke annet enn å skravle, se film og ete søtsaker både igår, i natt og idag. Kjempekoselig! Skikkelig jentekveld, når jeg først hadde tiden og muligheten :) Ikke lenge til neste gang, beib ♥

Nikon d90 + AFS NIKKOR  18-200mm, 3.5-5.6 G - redigert i Adobe Photoshop 7.0

"Når man driver med toppidrett er det viktig å spise sunt og ha det gøy!"

06.08.2011 // kl.22:28 // 11.Photographs - Misc // 2 comments

Mandag 1. august

Jeg og Linda koste oss litt etter trening på mandag :) Ser ut til at vi hadde litt energi igjen etter beep-testen....

Onsdag 3. august

Vi koste oss etter styrketreningen på onsdag også, ja..

Nikon d90 + AFS NIKKOR  18-200mm, 3.5-5.6 G
- redigert i Adobe Photoshop 7.0

Sannheten er den at...

02.07.2011 // kl.13:38 // 11.Photographs - Misc // 2 comments

Foto: Oda Bremnes - Nikon d90 + AF NIKKOR  50mm, f/1,4D. Redigering: Veronika Roth - Adobe Photoshop 7.0

Jeg er ikke så glad i fisk.. Iallefall ikke mens den enda lever og ser ut som en fisk.. He he hee.. Syntes bare at jeg måtte fortelle det, i og med at bildene en viss, søt gjesteblogger (Frida, kremt*) i går la ut viste frem en litt annen side av meg. Barske Veronika som sløyer fisk, du liksom.. Hehe, you wish.. Her har du et bilde som beskriver hvordan jeg virkelig oppførte meg den kvelden..

Telttur i Maridalen

07.06.2011 // kl.17:57 // 11.Photographs - Misc // 3 comments

Denne teltturan har vært den rareste, deiligste, våteste, morsomste teltturen vi har hatt i år. Altså, den rareste! Gåturen fra Skar til Fjellvann var veldig kort, og det regnet ikke like mye som det var spådd. Da vi kom opp fikk vi mye mer fritid enn vi pleier, vi kunne farte rundt å gjøre hva vi ville fra fire til når vi måtte ville legge oss. Vi valgte da å ta et bad, et veldig kaldt et, riktig nok, før vi grilla pølser og marsmallows og fortalte historier rundt bålet til langt på natt. Kjempekoselig! Og da vi våknet i morres, bøtta det ned. Vi ble så våte, og tingene våre ble så våte, at.. jeg vet ikke hva jeg skal si.. Det var tungt å gå hjem! Ikke fordi veien var så vanskelig og lang, men fordi alt var vått og det bøtta ned.. Desto deiligere var det å komme hjem og ta en dusj. (Dere skulle forresten sett oss på t-banen fra Sognsvann hvor vi skiftet alt fra vått yttertøy til vått undertøy. Heh, morro).

sæsten min er søt, daaa

Nikon d90 + AF NIKKOR  50mm, f/1,4D - redigert i Adobe Photoshop 7.0
Q: har du vært på telttur med klassen før?

Langhelgen min

05.06.2011 // kl.22:38 // 11.Photographs - Misc // 1 comment

Dette har vært den deiligste (lang)helgen på kjempelenge! Har aldri i hele mitt liv kost meg så mye som jeg har gjort de siste dagene! Eller, det føles iallefall veldig sånn! Sikkert fordi jeg aldri har tid eller motivasjon til å komme meg opp og ut, men denne helgen har jeg hatt masser av tid. Og motivasjonen kom når solen kom! Ah, elsker sommer og sol! Helgen har bestått av frokoster på verandaen, kos i diverse parker, kos på terassen, grilling med venninner, fest med gamle og nye venner, bading og masse god mat.

Og i morgen fortsetter på en måte langhelgen min litt, for vi skal på telttur med idrettsklassen. Det er ikke meldt like fint vær: det skal bli regn og 24 grader.. Varmt og fuktig.. Meen, det er alltid koselig med tur! Og å ligge i telt mens regndråpene triller nedover teltduken er jo bare skjønt!

Mm - livet er herlig ♥

stoor kattekopp med te og honning til den såre morgenhalsen :)

Nikon d90 + AF NIKKOR  50mm, f/1,4D - redigert i Adobe Photoshop 7.0

Q: hvordan har din helg vært?

Endelig ferdig med prøvemuntlig i Naturfag (som forresten gikk veeldig bra: 6-), nå sitter jeg å jobber med Toppidrettoppgaven..

29.04.2011 // kl.17:31 // 11.Photographs - Misc // 1 comment

I skrivende stund sitter jeg på verandaen med med pc'n, treningslæreoppgaven, pledd og en god porsjon varm melk med honning. Ganske likt som i går egentlig, bare at da satt jeg med pc'n, naturfagsboken, pledd og en god porsjon varm melk med honning. Se her:

Nikon d90 + AF NIKKOR  50mm, f/1,4D - redigert i Adobe Photoshop 7.0

Egon med verdens beste jenter

28.04.2011 // kl.20:21 // 11.Photographs - Misc // 4 comments

I går var jeg på Egon på Sæter med håndballaget, som en slags avslutning og sommeravslutning. Utrolig koselig ♥ Herlig gjeng!

mmmm, Lindaaaa ♥

Hot pink nail polish

17.04.2011 // kl.15:06 // 11.Photographs - Misc // No comments

Name: Veronika Roth
Age: 22
From: Oslo, Norway
Lives: Oslo, Norway

Amateur photographer who enjoys life to it's fullest. Here you get to read about my everyday life and everything I'm passionate about.